4 december 2011

Trevlig andra advent

Jag skulle ju baka lussebullar i går. Planen var att gör en dubbel sats och låta den ena bli klassiska lussekatter och den andra delen mandelmassefyllda saffransbullar.

Ok, då kör vi.

Jag kavlar och smörar och sockrar och strör russin och rullar och skär och lägger på plåten. Määääään, vänta nu. Varför är all mandelmassa kvar? Kanske för att du glömde lägga i dem. Grrrrr. Ok, allt har en lösning. Vi hoppar över de traditionella lussekatterna och bakar ut resten av degen till mandelmassefyllda saffransbullar. Obs!  Den här gången verkligen MED mandelmassa. 

Slutkläm och sensmoral? Bullarna där det olåg mandelmassa (som Findus skulle sagt) var goda de med. 
 
 

2 kommentarer:

  1. Låter gott även om ni stötte på lite patrull! :)
    Sv: Ja, lax är rackarns gott det!

    SvaraRadera
  2. Å vad typiskt! MEn imponerad av att ni gjorde dubbel sats. Det är verkligen så himlans gott med lussebullar Jag brukar föräta mig i början av december så jag har slutat göra lussebullar till jul för då vill jag inte ha.

    SvaraRadera