5 december 2010

Andra advent

Så har det blivit andra advent. Nu rusar dagarna förbi. Det gäller att ta vara på all tid.

I går monterade jag ihop pepparkakshuset. Resultatet? Nja, jag skulle nog platsa i "Fuskbyggarna". Taket hade blivit snett och vint så det blev ett stort hål i takåsen. Jag får helt enkelt täcka det med en massa "snö" (bomull). Återstår att dekorera. Blir nog av i kväll.

Jag bakade även lussebullar med mandelmassa, smör och russin. Blev ganska goda, om jag får säga det själv. ;-) Nu åkte nästan alla in i frysen. Tas fram vid behov och värms i mikron = som nybakta.

I dag ska mannen och jag gå på Julmarknad i Norrtälje. Den avslutas med Luciakröning. Inramningen kunde ju inte bli bättre med all snö. (Vissa år har det regnat på marknadsdagen, mindre mysigt. ) Ser verkligen fram emot detta.
En bild från tidigare år.

...men först är det jobb som gäller, på förmiddagen.

Trevlig andra advent!


Today the husband and I are going to Christmas Market. It´s going to be so much fun. Have a nice second advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar