20 december 2010

Nu ska jag inte orda mer om den myckna snön, det har jag redan gjort o min vanliga blogg.  Vi övergår till någonting helt annat, nämligen julen. Blev ni förvånade? Trodde väl inte det.


I dag är min sista arbetsdag innan jul. Det känns bra. Trots förberedelser så finns det lite kvar att göra och jag behöver lite lugn och ro nu, oavsett jul. Det har varit lite för mycket en längre tid.

Efter jobbet idag ska jag handla resterande julmat, samt lite annat smått och gott ;-) , sedan blir jag hemmavid.

Hur gick det med karamellkoket, höll jag på att säga, menar godisfixandet? I stundens hetta blev resultatet vit chokladfudge, kola (ett urgammalt  recept där kolan ska koka i 90 minuter) och mintkyssar (från "En kopp socker").
I farten blev det också mjuk pepparkaksrulle med grädde och lingon. Den sistnämda frös jag in. Den tar jag fram och serverar halvfrusen. Blir nästan som en glassbakelse, jättegott och inte så söt.

Ha en bra dan före dan före dan före dan före dopparedan.
En pepparkaksbock någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar