4 december 2010

Lördagsgöra

Mer snö har fallit. Kan ni tänka er det? Trodde väl inget annat... Men nu får det nog vara nog. Det är mysigt som det är. :-)

I dag ska jag baka lussebullar. Inte de tradionella, utan fyllda med mandelmassa, smör och russin. Har blivit en favorit i familjen. De vanliga har en tendens att bli torra. Här finns ett likande recept.

Sedan ska jag montera ihop pepparkakshuset. Gjorde deg i veckan och bakade ut i torsdags. Bara ett vanligt hus, inget värstingbygge, men det är kul ändå. Att dekorera är det bästa.  Har köpt en del godisdekorationer. Kul, kul, kul ska det bli.  Är jag som ett barn på julafton? Såklart jag är. 

Vinnare av Arkitektmuseets tävling 2009. "I höghusets skugga"
I morgon blir det julmarknad i Norrtälje. Ska bli så mysigt.


Today I´m going to bake saffranbuns. Not the tradional, but filled with butter, raisins and marzipan. 
Tomorrow it´s time for the Christmas Fair in Norrtäkje. I´m looking forward to that.

2 kommentarer:

  1. Låter som goda lussekatter! :)

    Sv: Det är chokladkola (ungefär som fudgeliknande) med turkisk peppar i. :) Gillar man inte lakrits kan man ju ha i vad som helst som smaksättare. Just det receptet lade jag ut nyligen, så det finns redan. Titta tillbaka någon vecka så ska det finnas där. :)

    Haha ja, det är verkligen av eller på! :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med pepparkakshus, roligt att göra, fint att titta på och luktar gott där det sedan står!

    SvaraRadera