23 december 2010

God Jul!!


Det blir en dikt som jag skrev för några jular sedan som blir dagens (och morgondagens ) inlägg.

Nu är dagen innan jul.
Det känns lite konstigt, men mest känns det kul 
att få vara ledig många dagar på raken,
och umgås med barnen och maken.

Vi ska ha det mysigt och spela spel,
se på filmer och äta en del
god mat och njuta av allt,
fastän det just nu är ganska kallt.

Jag är en privilegierad kvinna.
Det är inte alla som denna lycka får finna.
Jag önskar att ni alla får ha det som jag,
om inte alltid, så kanske en dag.
Den största lyckan för mig, den är,
de människor jag håller kär.

Jag önskar er alla en Trevlig Jul!
 med mycket mys och inget strul.
Hitta lugna stunder för tankar,
trots att stressen alltid bankar
på din dörr. Skit i sillen,
skinkan, senapen eller dillen.
Inga måsten, bara kul.

Önskar alla en

GOD JUL!! 
 

3 kommentarer: